Karel V. (54 let) se společně s manželkou Marií rozhodli, že si k výplatě přilepší pronájmem bytu po babičce. S vidinou pravidelného zisku se dohodli, že byt pronajmou solventnímu a zodpovědnému zájemci. Místo toho se ale dnes Karel V. soudí o nezaplacené nájemné a nutné opravy.
Pronájem bytů je dnes aktuální trend, který může do rodinného rozpočtu hodně přilepšit. Většina majitelů nechce utrácet za servis realitních společností a nájemníka si shání sama. Je zcela samozřejmé, že očekávají spolehlivého nájemníka, pravidelně zaplacený nájem a uvedení bytu do stavu předání poté, co bude ukončena smlouva o pronájmu.
Přesně toto chtěl i Karel V. S manželkou Marií připravili inzerát, ve kterém poptávali slušného nekuřáka bez zvířat a umístili jej na několik atraktivních webů. Reakce se rychle dostavily a na inzerát se ozvalo několik zájemců. Mezi nimi matka s dcerou, pracující důchodce a třicetiletý podnikatel. Karel se po poradě s manželkou rozhodl pro mladého podnikatele. Předpokládali, že s tímto nájemníkem bude nejméně starostí a nikoho nebude rušit dětský pláč.
S vybraným nájemníkem se tedy domluvili, ten zaplatil nájemné na měsíc dopředu a dvě vratné kauce. Jak se později ukázalo, byly to poslední peníze, které Karel s manželkou od tohoto nájemníka obdrželi. Sérií různých výmluv se nový nájemník dokázal v bytě zabydlet na celé čtyři měsíce. Poté se odstěhoval s tvrzením, že přeci nic nedluží. Největší šok pro manžele však nastal po návštěvě bytu. Karel s manželkou totiž neměli čas ani na občasnou návštěvu a výmluvy nájemníka je bohužel na delší dobu uklidňovaly. Při návštěvě bytu zjistily, že je naprosto zakouřený, na parketách jsou rýhy a nábytek je na několika místech propálený. Opravy byly vyčísleny na 27 000 Kč.
Důsledky špatného rozhodnutí
Karel s manželkou si uvědomili, že udělali chybu, nicméně přesto měli právo na nápravu. Nájemní stav dnes totiž ošetřuje občanský zákoník, konkrétně zákon číslo 89/2012 Sb. Paragraf 2293 pak přímo říká, že nájemce odevzdá byt ve stavu, v jakém jej převzal, nehledě na běžné opotřebení při běžném užívání a na vady, které je povinen odstranit pronajímatel. Dále je nájemce povinen odstranit všechny v bytě provedené změny.
Toto ovšem Karel s manželkou nevěděli a bohužel ani nezohlednili ve smlouvě. Navíc si mysleli, že svého nájemníka ani nemohou předčasně vystěhovat. Samozřejmě, že mohli. Zákon zde hovoří jasně. Vystěhování mohlo proběhnout bez výpovědní doby a nejpozději do jednoho měsíce od oznámení.
Bohužel mnoho vlastníků nemovitostí si všechny tyto informace neuvědomují a při běžných denních povinnostech a chození do práce, mnohdy ani není čas si je zjišťovat.
Variantou by bylo, kdyby Karel získal opravdu ideálního nájemníka. Nájemníka, který bude 2 - 10 let platit garantovaný nájem. Nájemníka, který byt vymaluje, bude se o něj pravidelně starat a řešit případné opravy. Říkáte si, že něco takového, a navíc zdarma, neexistuje? Možná budete překvapení, ale existuje. Konkrétně se jedná o službu „Garantovaný nájem."
Ideální nájemník
Služba GARANTOVANÝ NÁJEM čerpá z více než 10 let zkušeností. Jejím nejlepším doporučením jsou pak stovky spokojených klientů. A jak vše funguje? Byt si od vás pronajme realitní společnost, ta s vámi uzavře smlouvu ohledně výše nájmu, doby nájmu a jeho placení. A to je vše. Dále se již nemusíte o nic starat. Garantovaný nájem vám chodí pravidelně na účet, bez jakéhokoliv zpoždění. A po uplynutí smlouvy získáte zpět čistý a vymalovaný byt. Za to vše opravdu nezaplatíte ani korunu. Nájemník přeci platí vám, ne vy jemu.
Majitelů bytů jako je Karel s Mariií existuje celá řada, ale slušný a potivý nájemník, který pravidelně platí, ten je prostě k nezaplacení. Chcete vědět víc? Zajímejte se o spokojené pronajímatele, kteří už GARANTOVANÝ NÁJEM vyzkoušeli. Jejich příběhy naleznete na webu: http://www.vasnajemnikvitom.cz/ .