Vašku, mohl bys nám přiblížit, kdo je vlastně Gauss Algorithmic?
Jsme parta zhruba 20 výzkumníků a nadšenců do inovativních technologií, kteří mají to štěstí, že můžou pracovat na různorodých projektech napříč mnoha odvětvími. Za ty roky je málo oborů, ve kterých bychom nějakou automatizaci nebo analytiku pomocí AI neudělali.
Umělé inteligenci se věnujete už opravdu dlouho, co jste si odnesli jako nejcennější zkušenost?
Že o tom oboru všichni mluví, ale spousta lidí vlastně neví, co ta umělá inteligence vůbec je, v čem a jak jim může pomoct a jak to celé funguje. Proto se snažíme nemalou pozornost věnovat evangelizaci, tedy víceméně vzdělávacím přednáškám a seminářům. Když se mrknete na náš web nebo LinkedIn profil, určitě tam mezi nadcházejícími událostmi najdete i pár vystoupení buď ke konkrétním problémům, které jde pomocí AI velmi dobře řešit, nebo právě k obecnějším přednáškám typu jak začít hledat příležitosti pro využití AI zrovna ve vaší firmě. A pokud preferujete poslech podcastů, můžete si pustit celou epizodu o tom, jak funguje náš proces zavádění AI do firem.
Který projekt byl pro vás zatím největší výzvou?
Voicebot pro francouzský Burger King. Představte si, že přijedete na drive-in restaurace rychlého občerstvení a místo člověka je za objednací obrazovkou s mikrofonem ukrytá umělá inteligence s lidským hlasem. Trpělivě vás vyzpovídá co si dáte dobrého, objednáte si a spokojení se rychle dostanete ke svému jídlu. Jenže… takhle to zatím nefunguje a toto řešení, přestože se může zdát jednoduché, je ve skutečnosti strašně složité. Jak chatbot pozná, kdo na něj mluví, když se vám v autě hádají děti o to, kdo si dá jaký burger a jakou zmrzlinu? Jak vám bude rozumět, když bude zrovna pršet nebo silně foukat vítr? Jak zajistíte, aby si nepovídal se zákazníky o včerejších výsledcích fotbalového zápasu Ligy mistrů a nezodpovídal všetečné dotazy typu „Doporučil bys mi písničku, která chutná jako Whopper?”, což je název jednoho z hamburgerů.
Co vás na práci nejvíce baví?
Proměnlivost naší práce – to, že každou chvíli pracujeme na jiném projektu pro jinou firmu v jiném odvětví. Jirku Polcara, našeho technického ředitele, třeba nejvíc baví jezdit do výrobních firem a procházet si jejich provoz, protože je to většinou opravdu hodně zajímavé. Mě osobně nejvíc baví potkávat se s lidmi, kteří si uvědomují, že umělá inteligence je dnes ta nejlepší příležitost jak získat konkurenční výhodu. Protože pak chtějí řešit velmi specifické problémy a pokaždé mě samotného překvapí, kam všude může AI zasáhnout a většinou velmi pozitivním způsobem ovlivnit život nějaké firmy, ať už malé či velké.
Kdo se na vás může obrátit? Jen velké firmy, nebo i menší podnikatelé?
Nás zajímají především problémy, které můžeme řešit – a těm čelí velké firmy úplně stejně jako živnostníci. Ačkoli se většinu času bavíme se středními či velkými firmami, pravidelně se stává, že pomáháme opravdu malým týmům – naposledy jsme se bavili s partou kominíků a jeden z právě dokončených projektů je pro malou HR kancelář, kde pomáháme se sumarizací pohovorů a reportingem. Každým dnem je AI dostupnější a na trh se dostávají nová řešení a aplikace – a je radost sledovat, jak lze dnes poměrně jednoduše a za rozumné peníze řešit problémy, které by ještě před pár lety byly neřešitelné. A tento trend se v nejbližší době určitě nebude měnit.
Proč jste členy klubu Smart Network a co vás do klubu přivedlo?
Přivedl nás Štěpán Musil z Anabixu, kterému tímto ještě jednou děkujeme za skvělý tip na Smart. Líbí se nám, že tady můžeme šířit povědomí o umělé inteligenci a zároveň si s ostatními členy navzájem pomáhat, ta různorodost oborů a jednotlivých osobností na každém Smart networkingu nás baví a jsme moc rádi, že takováto platforma existuje.