Představení člena: Martin Luňák - Sales mentor

Začal jste se intenzivně zabývat poradenstvím v oblasti prodeje. Vystupujete jako Sales Mentor. Co si pod tím můžeme představit?
Krásný den Vám i všem čtenářům tohoto rozhovoru. Ano je tomu skutečně tak v minulosti jsem byl spíše lektorem obchodních dovednostní a dneska působím primárně jako Sales Mentor a má to jednoduchý důvod – lidově se říká, že ryba smrdí od hlavy a já jsem si uvědomil, když jsem šel školit obchodní týmy, že pokud majitel/manažer chce po lidech něco co sám nedělá, nikdy to fungovat nemůže.
Proto jsem školení podstatně omezil a nyní školím primárně lidi svých klientů na mentoring a tahle kombinace nese skvělé výsledky.
Základem každého obchodu je vytvoření vztahu
Obchod je potřeba do každého podnikání – změnilo se za tu dobu něco nebo vše funguje stále stejně?
Před 10 lety v obchodě, když jsem začínal stačilo někomu říct ať se jde sejít a nebo mít o něco trošku zajímavější produkt než má, a bylo „vyhráno“. Dnes to funguje jinak a je potřeba tvořit dlouhodobé vztahy.
Bohužel se setkávám s tím, že nyní „akvizice“ probíhá po staru
„Dobrý den, protože máte ičo budete mít podnikatelský tarif, pošlete mi …. „
To má za důsledek, že ten přirozený obchod, kdy Vám někdo něco doporučuje sám od sebe, protože je s tím spokojený, se absolutně vytrácí.
Příčina je velmi jednoduchá – není s ním dostatečně vytvořený vztah a obchod je celý jen založený na vztazích. Když si něco kupujete, tak si to kupujete od toho, s kým máte vztah jako s člověkem a vztah jako s odborníkem. Já takové vztahy vytvářím.
Kdo je vaším klientem? Komu radíte?
Pochopitelně jen tomu, s kým mám vztah na takové úrovni, abych mu mohl radit.
Od živnostníků/freelancerů jako je například fotograf nebo kouč, přes lidi ve vedoucích pozicích, majitelé firem až po managment v korporátních firmách.
S čím můžete pomoci našim členům?
Když se s někým potkáme a neznáme ho, pokládáme si otázku "PROČ ZROVNA TY" a ne jiných XYZ lidí, na které mám vizitku nebo jsou na internetu.
Naše úspěšnost se pak odvíjí od toho jak se lidi s námi cití, tzn. Umět říct v čem jsem jiný!
Jak dlouho jste členem klubu Smart Network a co vás do tohoto klubu přivedlo?
Do klubu mě přivedla především zvědavost a komunita lidí, kteří se na takové akci scházejí. Se Smartem jsme oslavili nedávno první výročí a je nám spolu hezky.
Pořádáte i semináře a kurzy pro veřejnost? Chcete nás na některý nejbližší pozvat?
Velmi rád. Otevřené kurzy požádám přibližně 1-2x za měsíc. Témata a obsah kurzů najdete zde!
Reference spokojených klientů
"Po již jednom měsíci od školení a konzultacích od Martina se mé nově vzniklé firmě podařilo získat velkého nadnárodního zákazníka působícího v oblasti automotive. Hodnota celá zakázka se pohybuje v řádu vyšších statisíců. Na Martinovi oceňuji schopnost velmi konkrétní a užitečné rady pro překážky, které během získávání této zakázky nastaly a také oceňuji jeho morální podporu a povzbuzení v horších obdobích. Spolupráci s Martinem mohu jen doporučit."
Jáchym Důjka, CEO, Embrand, s. r. o.
"Martin Luňák byl 2 roky součástí naší UPC business divize. Vždy jí významně podpořil, a to zejména svými výbornými obchodními výsledky a zároveň aplikováním excelentních prodejních dovedností, které usnadňují práci obchodních zástupců. Vždy dokázal sám sebe motivovat a zároveň ostatní kolegy. Martin je obchodník, do kterého se vždy vyplatí a vyplatilo investovat, vždy bude mít dveře v UPC otevřené."
Jan Valek, Director of Soho and B2B care - UPC Česká republika, s. r. o.
"Jsi jeden z mála, co v dnešní době umí říci svůj názor a toho si na tobě vážím. Máš za sebou těžší i delší životní cestu, než řada padesátníků. Máš co předat a jde vidět, že si to užíváš! Martin to dělá jinak. Užijte si to."
Petr Mráz, Regionální ředitel Allianz