Nepleťte si CRM s vizitkovníkem

15.11.2021
Smart Network

Je víceméně jedno, co děláte. A ač se vám to nemusí líbit, do jisté míry je i jedno, jak to děláte. Snad každý podnikatel se rád chlubí tím, že jeho produkt nebo služba jsou na špičkové úrovni. U některých to tak i doopravy je :-) Jenže i když budete ve svém oboru nejlepší na světě, nebude vám to k ničemu, pokud si nedokážete najít a udržet klienty. Jak vám v tom může pomoci zrovna CRM systém? Dost možná víc, než si myslíte.

Proč usilovat o databázi s přesahem

Stabilita, životnost i úspěch visí na jediném: na vztazích. Jednak na vztazích uvnitř vaší firmy, ale především na vztahu s klientem. Na pevném obchodním vztahu, který předchází nákupu vaší služby nebo produktu, který se nákupem stvrzuje a který je ve vašem zájmu udržet co nejdéle.

 

CRM z anglického ‚‚customer relationship management‘‘ hraje v tomto životně důležitém (minimálně z hlediska vašeho podnikání) procesu významnou roli. Pokud tedy pracujete se správným CRM nástrojem a pokud dokážete uchopit svoji databázi za správný konec. Ne, opravdu to není o tom, že máte jméno, mail a telefon na jednom místě. Databáze zákazníků, která má hlavu, patu, řád a smysl, je o něčem jiném. O datech!

Data hýbou světem.

O jejich důležitosti se mluví čím dál víc.

Data chtějí všichni a nechtějí je ani náhodou, ani pro nic za nic.

 

Jsou to právě data, co vám pomáhá pochopit naturel a motivaci vašich klientů. Z dlouhodobých dat můžete vypozorovat, v jaké fázi toho, čemu říkáme v češtině vztah a v angličtině relation, je váš klient ‚‚náchylný‘‘ k nákupu, k opětovnému nákupu nebo k rozšíření vašich služeb, které využívá. S daty z CRM také můžete spolehlivě zjistit, jak dlouho přibližně trvá, než přeměníte obchodní příležitost v klienta, jaká je hodnota vztahu se zákazníkem, který se vrací a nakupuje opakovaně, i jak můžete snížit riziko, že váš klient přestane být vaším klientem a půjde o dům dál.Nepleťte si CRM s vizitkovnikem - obrazek pro SmartNetwork.png

 

Líbí se vám takové vyhlídky?

 

 

Jistě, komu by se nelíbily.

 

Pamatujte ale na to, že taková data se nestanou sama od sebe. Právě kvůli nim potřebujete CRM systém.

Zákazník na prvním místě, spokojenost na obou stranách

Význam bytelných dlouhodobých vztahů si uvědomuje čím dál víc podnikatelů. Co víc, jsou obory, které na dlouhověkosti vztahů s klienty staví (a spolu s ní také padají). Získat zákazníka je dřina. Udržet ho nemusí být zas tak těžké. ‚‚Stačí‘‘ vytvořit dojem, že ať se děje cokoliv, klient je u vás vždy na prvním místě.

 

‚‚Stačí‘‘ záměrně dávám do uvozovek, protože zaměřit obchodní strategii na zákazníka takovým způsobem, aby fungovala na plné obrátky, není med. Nejde o záležitost na den, na týden, dokonce ani na měsíc. Pokud už nějakou dobu podnikáte, pak nejspíš dobře víte, že tenhle proces nemá konce. Pořád je co zlepšovat.

 

A zde se znovu dostáváme k argumentům pro práci s CRM systémem. Ještě lépe řečeno pro práci s CRM systémem, který má strategické zacházení se zákazníkem tak nějak ‚‚v buňkách‘‘. Takový, který zohledňuje veškeré náležitosti a požadavky na cílenou komunikaci a smysluplnou proklientskou práci. S čistým svědomím si troufám prohlásit, že tento předpoklad Anabix splňuje do puntíku.

 

S Anabixem jste totiž v obraze vždy, všude a v maximální možné míře.

 

Hlídá za vás termíny (od platnosti smluv přes kontroly až po výročí spolupráce), rozděluje úkoly v týmu a dbá na to, aby jejich posloupnost navazovala. V záložce klienta vždy najdete (vy nebo kdokoliv z vašeho týmu) vše stran termínů a obsahu mailové komunikace. Nic se neztratí v překladu. Detailní přehled o všem, co musíte o klientovi vědět, představuje neocenitelnou pomoc pro vás, váš obchod i marketing.

 

Kdo může být spokojenější než klient, který se díky vaší péči cítí jako v bavlnce? Třeba vy sami :-) Není nad pocit z dobře odvedené práce.

Více muziky za méně času a peněz

Třešničkou na dortu je propojení CRM Anabix se službou Prospector. Zvlášť v sektoru B2B, kde jde velmi často o podstatně vyšší sumy než při prodeji koncovému zákazníkovi. Pokud se máte ve větší nebo menší míře spolehnout na druhé, hodí se vědět, s kým máte tu čest. Prospector vám o potenciálním obchodním partnerovi prozradí první i poslední.

 

A vy se na místo toho, abyste věnovali úsilí ‚‚bezpečnostním prověrkám‘‘, můžete zaměřit na další a další zlepšování svých služeb. Zvyšovat spokojenost stávajících klientů. Poznávat stávající klienty. Snižovat jejich fluktuaci a svoje náklady… nebo klidně všechno najednou.

 

S Anabixem získáte vše, co k tomu potřebujete.

 

Zní to až příliš dobře, než aby to byla pravda?

Mám pro vás důkaz místo slibů.

Vyzkoušejte Anabix CRM na 30 dní zdarma.

(členové Smart Network na 60 dní)

 

Autor: Štěpán Musil

Další články

Smart Network
Člen MBI Passport - vstupenka do světa výhod MBI Další slevová karta v Brně? Vůbec ne! MBI Passport je vstupenkou do MBI Storu, pozvánkou na eventy MBI a zároveň v sobě zahrnuje výhodné nabídky partnerů MBI z oblasti lifestyle - cestování, nákupy, akce, festivaly a další.
Detail článku
Smart Network
Člen Představení členky: Ing. Michaela Drábková, Ph.D. - Kouč pro komunikaci se psy Představujeme Vám naši členku, která se zabývá koučinkem psů. Pomůže Vám porozumět si s partnerem, a to nejen tím čtyřnohým. Přečtěte si více!
Detail článku
Smart Network
Člen Kilion-line – online marketing Podnikáte, máte svou firmu a přemýšlíte jak oslovit své zákazníky? V dnešní době se bez kvalitní internetové prezentace a propagace neobejdete! V článku se dozvíte důvody...
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

Smart NetworkKONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)
Smart Network Úhrada vstupného na akce:
CZK: 2700633772/2010
EURO: 2701690402/2010
fb tncz linked in google fb warengo google

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace