Najděte své zdravé sebevědomí!

25.1.2015
Smart Network

Jaké je vaše sebevědomí?

Nízké sebevědomí mnohých lidí pochází ze závislosti na chvále nebo kritice vyjadřované okolím. Těmto projevům se často přisuzuje nezdravá důležitost a mají pro některé z nás neadekvátně vysokou váhu.

Hodnota člověka je v takovém případě určována především zvenčí a stav jeho sebevědomí tak stojí na tom, jak se k němu chová okolí, nakolik je přijímán, ceněn, chválen nebo naopak pomlouván, shazován a přehlížen. Položme si otázku, nakolik funguje „zdravé já“ jedince, jehož hodnota je přímo ovlivňována a zmítána třeba právě těmi, se kterými má dnes co do činění?

Takový člověk nemá svůj život ve svých rukou, řídí mu jej ostatní prostřednictvím kritiky, názorů a soudů, které o něm vydávají a kterým on věří a přijímá je jako pravdu o sobě samém. Zdravé sebevědomí vždy přirozeně vychází z člověka a jako takové je vnímáno okolím. Pochází z vědomí, že člověk je naprosto v pořádku takový, jaký teď právě je, a má svoji vysokou hodnotu. Lidé s nízkým sebevědomím si naopak těchto skutečností nejsou vědomi, nejsou pro ně jejich životní pravdou.

 

Mocná média

Osobní kvalitu a svou hodnotu si mnozí lidé nejen že nechávají určovat a posuzovat zvenčí svými blízkými, ale mnohdy si ji nechají přímo devastovat mocnými médii, jedněmi z největších hybatelů a soudců lidských hodnot dneška. Tisk, televize nebo třeba reklamní agentury propagují ideály krásy jako jistou cestu k osobnímu štěstí, jako zaručený způsob, jak si získat a udržet partnera, jak dosáhnout úspěchu a obdivu v životě.

Média přesvědčivě a nenápadně útočí právě na ty, kteří si nejsou tak zcela jisti sami sebou, svou přirozenou vnitřní či vnější krásou a hodnotou. Ruku v ruce s firmami, které na dosažení propagovaných ideálů vydělávají nemalé peníze, podsouvají lidem, co všechno je potřeba pro dosažení konečného štěstí udělat, chápejte zaplatit.  

 

Srovnávání jako bič vašeho sebevědomí

Především ženy se chtějí přirozeně líbit a mají blízko k dalšímu nástroji osobního trýznění, ke srovnávání se a snaze se co nejvíce přiblížit všude propagovaným umělým ideálům krásy a dokonalosti, ať to stojí, co to stojí. Být „in“ v závěsu za módními ikonami a mít ty správné tvary i proporce, podle médií totiž přináší to pravé štěstí a spokojenost.

Na světě je pak představa, že taková, jaká žena přirozeně je, není hodna štěstí a lásky a její hodnota teprve díky patřičnému vzhledu, omlazení a ideální váze, strmě naroste. Tyto pocity a přesvědčení často pramení bohužel už z dětství, kdy rodiče své děti srovnávají s ostatními, předhazují jim vzory v podobě chytřejších a úspěšnějších sourozenců, spolužáků. 

Děti dostávají najevo, že takové, jaké jsou, nejsou zatím dost dobré. Ale budou, když něčeho dosáhnou, někoho doženou nebo něco změní. Někteří rodiče si kladou podmínky, za kterých budou mít své děti rádi, a dětem vzniká nastavení, že láska není dostupná jen tak, ale stojí hodně úsilí.

Pomůžu vám najít ztracené sebevědomí

Pocit nízké sebedůvěry také často pochází z naučené “dovednosti” všímat si a připomínat si především své neúspěchy, prohry, chyby, omyly a provinění. Příčin nízké sebelásky a sebedůvěry je spousta a mnohé přicházejí i v dospělém životě. Každý člověk se může mít rád a každý je hoden lásky právě takový, jaký je, ve své přirozenosti.

Štěstí, zdravé sebevědomí a sebeláska, sebehodnota, naplnění a charisma může pramenit jedině zevnitř a je tím jediným opravdovým kouzlem, které nám přináší pocit osobního štěstí a přitahuje k nám ty druhé. Zdravé seběvědomí může být opět vaší nedílnou součástí, zvu vás si jej nalézt a užívat si jej, stojí to rozhodně za to!

Marta Němečková

Další články

Smart Network
Smart SMART TALK inspirace: „Proč jít do podcastu?” V rámci série dílů inspirace se Gabriela zaměřuje na networking a mýty, které s ním jsou spjaté. V tomto 38. díle se Gabriela zaměřuje na otázku: Proč jít do podcastu?
Detail článku
Smart Network
Člen Za hranicemi běžného: Skupina WIV group transformuje investice do nemovitostí WIV group je nemovitostní skupina, která vznikla propojením tří silných subjektů.
Detail článku
Smart Network
Smart Trapná nebyla a jako networkerka také zazářila! Přečtěte si o premiérové akci Stand up s networkingem Gábi Mrkvicové!
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (2. patro)
Smart Network Úhrada vstupného na akce:
CZK: 2700633772/2010
fb tncz linked in google fb warengo google spotify apple podcasts

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace