Marketingové strategie a audity - na co jsou dobré?

19.11.2015
Smart Network

Nejčastěji nás firmy oslovují právě v takovýchto situacích.

Proč tedy marketingová strategie?

Většina lidí se domnívá, že za úspěchem firem stojí dobrý nápad (podnikatelský záměr) či dvanáct hodin práce denně. Skutečností je, že v současné době ani to nestačí, pokud nemáte dobře propracovanou marketingovou strategii! Dobrý a efektivní marketing znásobí vaše úsilí geometrickou řadou.

Kvalitní marketingová strategie vám dá jasný návod, co máte přesně dělat a na co se zaměřit, když chcete zacílit na vaše žádané zákazníky, prodat jim vaše produkty a služby a dosáhnout zisku. Díky marketingové strategii, kterou pro vás připravíme, budete vědět jak komunikovat se zákazniky tak, abyste prodali maximum služeb a produktů a udrželi si je, jak rozvíjet vaše podnikání, posílit postavení na trhu a získat náskok proti konkurenci.

Jak postupujeme při návrhu marketingové strategie?

Na začátku od vás zjistíme potřebné informace, uděláme několik základních analýz, a zjistíme zda pro vás můžeme být přínosní a zda jsou vaše cíle realistické. Pokud ano, pustíme se do tvorby strategie.

Dobrá strategie musí vycházet ze znalosti podmínek jak u vás ve firmě, tak na trhu a také z bezvadného pochopení chování vašich potenciálních zákazníků. Proto na začátku děláme často průzkum konkurence, zmapování trhu, rozhovory s vámi, vašimi potenciálními, současnými i ztracenými zákazníky apod. Velmi často tyto poznatky z primárního i sekundárního průzkumu shrneme do SWOT analýzy.

Jakmile máme dostatek informací, můžeme se pustit do návrhů. Základem je společně s vámi stanovit měřitelné cíle, aby bylo po čase jasné, zda je navržená strategie úspěšná či je třeba ji nějak modifkovat.

Co zahrnuje marketingová strategie?

Základními prvky marketingové strategie z naší dílny bývají stanovení tržní pozice firmy či produktu/služby, návrh základního komunikačního sdělení a návrh marketingových nástrojů.

Tržní pozice firmy či produktu/služby stanoví, jak by podle nás firma či produkt měly být vnímány zákazníky. Tedy co chceme, aby si potenciální zákazníci o firmě nebo nějakém produktu mysleli. Dbáme na to, aby se firma či produkt dostatečně odlišily od konkurence.

Základní komunikační sdělení jim dokáže stručně a jasně říct hlavní přínosy firmy či produktu pro ně. Toto sdělení rozpracujeme na slogan i na podrobnější texty.

Výběr správných marketingových nástrojů

Marketingové nástroje vybíráme tak, aby byly co nejefektivnější pro konkrétní firmu, její obor, produkty a služby a zákazníky. Pro některé firmy je klíčový internetový marketing, pro jiné obsahový marketing a pro další třeba reklama v rádiu. Navrhneme tolik nástrojů, kolik je v situaci firmy možné a finančně únosné realizovat. Mimochodem, marketing nemusí být o stovkách tisíců vynaložených na reklamy v médiích apod. Marketing může být i úderný a přitom nízkonákladový.

Více o možnostech získávání zákazníků si přečtěte na našem webu.

Monika Kosturová

Další články

Smart Network
Člen Motivujte svůj tým - 7.díl Pokračování seriálu, který vám přinese jednotlivá cvičení na motivaci vašeho týmu. Pojďme s chutí do toho!
Detail článku
Smart Network
Člen Karibik na soukromé lodi Chcete zažít 14 denní plavbu po Karibském moři?
Detail článku
Smart Network
Smart Hodnoty, které ve Smart Network Business Center ctíme Proč děláme, co děláme? a proč to děláme, jak to děláme? Čtěte zde...
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

Smart Network
info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
www.smart-network.cz Smart Network
Facebook
Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Úhrada vstupneho na akce: 2700633772/2010
Smart Network Loosova 578/9, Brno, 638 00
Smart Network Provozovna: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)
Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb