Jeho kouzlo spočívá v tom, že se díky jeho nástrojům můžete zaměřit přímo na vaše žádané zákazníky a to i bez drahé reklamy a propagace.
Pokud máte místo čtení raději video, podívejte se zde.
Co je inbound marketing?
Principy inbound marketingu neboli obsahového marketingu lze nejlépe vysvětlit v porovnání s tradičním marketingem (také nazývaným outbound marketing). Vysvětlením rozdílu ve zkratce je, že outbound marketing je o aktivním oslovování a hledání potenciálních zákazníků, zatímco inbound marketing dělá vše pro to, aby firmu a její nabídku našli potenciální zákazníci sami.
Tradiční marketing pracuje s inzeráty, letáky, billboardy, televizními spoty atd. To vše jsou značně nákladné nástroje, u kterých se špatně měří jejich efektivita. Reklama míří na všechny lidi bez rozdílu, nicméně jen zlomek z nich má skutečně zájem o daný produkt či službu.
Základem inbound marketingu je kvalitní obsah
Inbound marketing naopak pracuje s lidmi, kteří sami vyjádří zájem o nějakou problematiku a hledají řešení. Díky tomu jsou daleko lepšími potenciálními zákazníky. Klíčovým principem je postavit se do role partnera, který lidem pomáhá, místo aby se jim snažil hned něco prodat. Základem je kvalitní, užitečný, zajímavý a hodnotný obsah, který dokáže lidi zaujmout a posunout je v jejich nákupním rozhodování žádaným směrem.
Je inbound marketing lepší než tradiční marketing?
Pokud se content marketing a tradiční marketing od sebe liší, tak vás pravděpodobně napadne klíčová otázka. Který z nich je lepší pro získávání zákazníků?Odpověď je jednoduchá a to, že to nelze jednoznačně říct. Oba způsoby marketingu se významně liší a každý má své výhody a nevýhody. A samozřejmě platí, že pro některé firmy, produkty, zákaznické skupiny a situace se lépe hodí inbound marketing, a pro některé tradiční marketing.
Obecně se dá říct, že inbound marketing je levnější a dokáže přinést vyšší míru obchodů. Potenciální zákazníci, které pomocí inbound marketingu získáte, jsou totiž více angažovaní a proto by mělo být jednodušší přesvědčit je k akci, k nákupu. Přišli k vám totiž sami. Zajímali se o problematiku, kterou řešíte, a našli váš obsah, který je zaujal.
Tradiční marketing, pokud jsou kampaně udělány velmi dobře, může mít potenciálně rychlejší návratnost investic do kampaně. To se ovšem často nestává, a to právě z důvodu nepromyšlených kampaní. Outbound marketing s sebou nese také větší kontrolu, vy sami rozhodujete, kde a kolikrát se zobrazí vaše reklama.
Více o možnostech získávání zákazníků si přečtěte na našem webu.