Success story – Jak na to?
Spolu s majitelem Spinning & Fitness a jeho poradcem v oblasti marketingu jsme začali řešit koncept propagace obecně. Zatímco se upravuje web a řeší programy, balíčky a ceníky, začali jsme připravovat informační bázi, do které se budeme snažit zakomponovat všechny další prvky marketingové komunikace.
Výsledkem konzultace byl plán, který spočívá v prezentaci fit centra z vlastní zkušenosti začátečníka.
Přečíst si tak můžete osobní zpověď „kancelářského normana“, který se rozhodl v rámci širší životní perspektivy dostat i do formy. V podstatě se tedy jedná o blog seriál. Jeden ze základních stavebních kamenů content marketingu. Pro příští články již budou k dispozici vlastní fotografie, což přidá článkům ještě více na autentičnosti a osobitosti.
Pokud je tedy Váš marketing postaven na výstřelech, pak vězte, že podobný výstřel již nebude výstřelem do tmy, nýbrž do šera. Nebojte se dát svou vlastní kůži na trh, buďte osobní. Lidé nemají rádi anonymní a neosobní komunikaci.
Pochlubte se spokojeným zákazníkem
Pokud tudy cesta nevede, pak dejte světu vědět, jak jste vytvořili spokojeného zákazníka. Jaký problém jste mu pomohli vyřešit a jak? Pokud ucítíte vhodnou příležitost, požádejte uspokojeného zákazníka výměnou za drobnou protislužbu například o fotografii a možnost publikovat jeho příběh a tak dále.
Naučte se získat testimonial (krátké písemné doporučení) od svých spokojených zákazníků a čas od času je publikujte například ve spojení s case study (případovou studií), tedy krátkým popisem vstupního problému a následným popisem řešení. S přiloženým doporučením může mít takový slohový útvar nedocenitelný vliv.
Publikujte tipy. Nové způsoby, jak využít váš produkt, nebo hledejte nové příležitosti, proč váš produkt využít.
Nezapomínejte na původní koncept
Cest, kterými se můžete vydat, je velmi mnoho. Ve chvíli, kdy se do podobné aktivity pustíte, brzy zjistíte, že nejlépe fungují techniky, které jsou součástí většího celku. Proto musím zmínit důležitou věc, a to je koncept. Jednotlivé kroky fungují, pokud budete dodržovat elementární pravidla, pak budou fungovat dobře, ale všechny musí jít stejným směrem.
Proto jsme se například ve Spinning & Fitness rozhodli pro seriál, který bude člověka postupně provádět světem péče o kondici a tvar těla.
Již teď je jasný plán na několik měsíců dopředu – 4 měsíce ze života reportéra, který se rozhodl změnit životní styl a objevuje galaxii indoor cyclingu a posilovny (celkem 12 článků), poté bude následovat cesta do větší hloubky naturální kulturistiky, způsobů, jak lépe a efektivněji trénovat pomocí sledování tepové frekvence apod.
Tento plán stačí jen dodržet a čas od času zkontrolovat úspěšnost v jednotlivých článcích (především copywriting/optimalizaci obsahu na klíčová slova), aby byl jejich výkon pokud možno maximální.
Nespěchejte na výsledky
Obecně je nutné zdůraznit, že základ úspěšné firemní komunikace, budování publicity, pozitivního ovlivňování veřejného mínění stojí na příbězích.
Zároveň je důležité předávat v podobných článcích jistou emoci a entuziasmus, který vychází z firemních hodnot a filozofie.
Nebojte se ani negativní zpětné vazby. Že se něco nepovede a váš zákazník odchází neuspokojen, nebo nedej bože naprosto nespokojen, se stát může. Důležité je na podobnou situaci správně zareagovat. Postavte si PR na tom, že dokážete i nepříjemné situace s noblesou a elegancí vyřešit.
Závěrem: uvědomte si, prosím, že efekt podobného konání má jistou prodlevu ve svém nástupu. O to trvanlivější a spolehlivější potom tato šedá práce je.
Na výsledky nespěchejte. V závislosti na různých faktorech by se podobná strategie měla na kase projevit v rozmezí 6 – 12 měsíců. Pokud v tomto rozmezí nepřichází požadovaný efekt, je potřeba strategii upravit.