Pár tipů Charlieho, jak napsat úspěšný článek
“Bylo, nebylo království za sedmero horami a sedmero řekami. Lidé v něm žili veselí a spokojení až do dne, kdy…”
1. Neosobní vychloubání neprodává
Mnoho autorů článků počítá nejspíše s tím, že jejich texty nebude číst člověk, ale robot. Chlubí se, popisují v čem jsou nejlepší a hlavně se chovají, jakoby neměli konkurenci. Čili slova jako nejlepší, jedinečný a podobná se v textu hemží jako žížaly po dešti.
Vyprávějte příběhy. Raději mluvte o tom, jak vaše služby nebo produkt pomohli lidem. Jak se vyřešil jejich problém. Jak se zkvalitnil jejich život, od chvíle, kdy se s vámi setkali. A vůbec skvělé je, když takový text nepíšete vy, ale píše jej přímo váš klient. Pokud je to možné.
2. Ukažte, kdo jste
100% vašich klientů jsou lidé. 100% vašich kolegů a spolupracovníků jsou lidé. Bude jim příjemné, když pochopí, že články píše člověk, lidská bytost, se kterou se mohou spojit a bavit osobně. Prezentujte své názory, myšlenky, postoje a hodnoty. Najdete snáze lidi, kteří se s vámi budou chtít ztotožnit a využijí vašich služeb.
3. Tři odstavce a dost (pokud ovšem nepíšete román na pokračování)
Přečtení vašeho textu by nemělo zabrat déle než 3 minuty. Zdá se vám takto krátký čas jako neuvěřitelně málo? Během tří minut dokážete zaujmout (v extrémním případě nadchnout). A to stačí. Navíc i pouhé 3 minuty nezajímavého textu budou nudit a článek zůstane čtenářem nedočten. A to nechcete!
Jak celý článek koncipovat?
- Nadpis musí zaujmout, jinak z toho nic nebude
- Krátkým popisem přibližte problematiku tématu, o kterém píšete
- V prvním odstavci popište téma, problematiku, situaci
- Nabídněte možné cesty a způsoby, jak situaci řeší trh, nebo jaké jsou vyhlídky
- Ukažte, jak situaci řešíte vy, co přinášíte a co řešení přineslo lidem, kteří vaši službu využívají
I tak si nevíte rady a prázdný wordovský dokument na vás z monitoru svítí beze změny spoustu dlouhých chvil? Tak mi napište nebo zavolejte a s články vám pomůžu. Nemá smysl čekat, když se můžete prezentovat už dnes :)