Mytí aut: dokonalost vs. nízká cena

11.3.2015
Smart Network

Každé nastavení ceny je citlivé téma. Ve službách obecně strategie ceny určuje cílovou skupinu i loajalitu zákazníků. Vytvořím dva příklady, které jsou ovšem téměř totožné se skutečností. Ukážeme si na nich, že rychle a levně ne vždy znamená výhru pro zákazníka. Jelikož se pohybuji kolem aut, naše příklady budou právě z oboru ručního mytí aut. 

1. příklad = nízká cena mytí aut

Po Brně najdeme mytí aut od 99,- Kč! "Fantastická nabídka!" řeknete si okamžitě a budete hledat odkaz na "kolegu", který se věnuje mytí aut a jeho cena startuje pod stokorunou. Nízká cena představuje i rychlé mytí aut, dalším benefitem tedy bude rychlost. "Rychle a levně," mohl by být slogan pro kolegu. A teď společně nahlédneme do zákulisí takové služby. 

Aby byl tento "kolega" co nejlevnější a současně nejrychlejší a především na své službě stále vydělával (pokud je to jeden z jeho cílů), bude muset zvolit nízké náklady na mytí. Od autokosmetiky, přes personál až po zákaznický servis. Opomeňme výsledek služby, který bude za asi 15 minut práce odpovídat ceně, a podívejme se, co se děje dál. Laciné autokosmetiky nebo nesprávné použití autokosmetiky (např. ve spěchu) poškozuje povrchy vozu nenávratnou škodou.

Při mytí exteriéru aut se jedná o vysušování laků, zmatnění chromových doplňků, poškození leštěných plastů či vybělení surových plastů. Co se týče interiérů, velmi často dochází k odlepení látky z výplně dvěří, odbarvení kůže, narušení struktury bezpečnostních pásů apod. Přidejme k tomu zmatek a spěch kolem automobilu s adekvátním personálem (100 korun za jedno mytí, nájmy, energie, zaměstnanci, daně apod.). Osobně si říkám, že je potřeba se probudit a prohlédnout si celou skutečnost. Nesvěřujete jim jen špínu z automobilu, ale automobil celkově. Automobil, který Vám má dělat radost a plnit Vaše přání.

2. příklad = adekvátní ceny mytí aut

ruční mytí aut

V příkladu uvedeme naše (umyem) prémiové mytí za částku 990,- Kč. Vysoká cena? Je to drahé? Po zkušenostech už mám úsměv na tváři, když zaslechnu podobné reakce. Mytí aut za 990,- Kč je plnohodnotnou službou pro splnění zadání a překonávání očekávání zákazníka. Zpravidla kolem automobilu není spěch, a my tak máme možnost hrát si s detaily a s opatrností volit správnou kombinaci autokosmetiky pro nečistoty na povrchu laku (pryskyřine, ptačí trus, asfalt, hmyz, nečistoty ze stromů). O automobil pečuje proškolený pracovník, jenž prošel kurzem mytí aut, který u nás provádíme. Odvést zákazníka do města nebo vyzvednout zákazníka v práci - to je pro nás základní zákaznický servis. V případě zjištění poškození laku navrhneme řešení s cenovou a časovou nabídkou.

Výsledkem mytí aut umyem je čistota, ovšem přidanou hodnotou oproti variantě levně a rychle je údržba laku, péče o plastové díly, vyleštění ošetření oken, ošetření pneumatik. Žádné kapky vody ale lesknoucí se lak, který pro svůj povrch získal to nejlepší a současně nejšetrnější. Další přidanou hodnotou je ekologie, kde k čištění aut využíváme moderní technologie spořící vodu i přírodu. A to nejdůležitější je spokojený zákazník, který vnímá atmosféru vyčištěného automobilu mnohem víc, než čistotu samotnou.

ruční mytí aut

Cena vs. kvalita

Mytí aut je jedno z mnoha odvětví, ve kterém nezáleží pouze na ceně. I v gastronomii můžete navštívit vývařovnu, fast food nebo restauraci, kde nabízí maso z domácího chovu. Nejde jen o cenu a okamžitý výsledek. I ve fast foodu zaženete hlad, ale stravujte se takto týdny nebo měsíce. Nakonec raději sáhnete po kvalitě. 

 

"Jak zaseještak sklidíš"

(Earl Nightingale)

To stejné platí jak u lidí, tak u věcí, kterými se obklopujeme.  Přemýšlejme o tom a mějme se rádi!

 

Jiří Nečas

www.umyem.com

www.blog.umyem.com

Autor článku: Jiří Nečas

Další články

Smart Network
Smart Jak poznáte člena Smart Networku? Všimli jste si na business ránu, že někteří účastníci mají na saku speciální odznáček? Jaký význam má tento odznáček, vysvětlila v rozhovoru jednatelka Smart Networku Ing. Gabriela Mrkvicová.
Detail článku
Smart Network
Členové Smart network vaří hravě Kuchařské studio Vaření hravě v Židenicích je kulinářským rájem pro děti i dospělé. Nyní vezme do světa báječných chutí a podmanivých vůní také členy Smart network. A co ještě s sebou přinášíme do podnikatelského klubu?
Detail článku
Smart Network
Členové ROZHOVOR: A JAKÝ TYP ČLOVĚKA JSTE VY? Martin Másilko přivezl z ruska vědní obor, který odstartoval slavný psycholog C.G. Jung. Tento obor se jmenuje Socionika a pomáhá lidem zjistit, kdo skutečně jsou, v čem budou oproti ostatním vynikat a jak to využít v praxi.
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
www.smart-network.cz Smart Network
Facebook
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 026 07 450, DIČ: CZ 026 07 450
Smart Network Úhrada vstupneho na akce: 2700633772/2010
Smart Network Loosova 578/9, Brno, 638 00
Smart Network Provozovna: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)