Marketingové strategie a audity - na co jsou dobré?

19.11.2015
Smart Network

Nejčastěji nás firmy oslovují právě v takovýchto situacích.

Proč tedy marketingová strategie?

Většina lidí se domnívá, že za úspěchem firem stojí dobrý nápad (podnikatelský záměr) či dvanáct hodin práce denně. Skutečností je, že v současné době ani to nestačí, pokud nemáte dobře propracovanou marketingovou strategii! Dobrý a efektivní marketing znásobí vaše úsilí geometrickou řadou.

Kvalitní marketingová strategie vám dá jasný návod, co máte přesně dělat a na co se zaměřit, když chcete zacílit na vaše žádané zákazníky, prodat jim vaše produkty a služby a dosáhnout zisku. Díky marketingové strategii, kterou pro vás připravíme, budete vědět jak komunikovat se zákazniky tak, abyste prodali maximum služeb a produktů a udrželi si je, jak rozvíjet vaše podnikání, posílit postavení na trhu a získat náskok proti konkurenci.

Jak postupujeme při návrhu marketingové strategie?

Na začátku od vás zjistíme potřebné informace, uděláme několik základních analýz, a zjistíme zda pro vás můžeme být přínosní a zda jsou vaše cíle realistické. Pokud ano, pustíme se do tvorby strategie.

Dobrá strategie musí vycházet ze znalosti podmínek jak u vás ve firmě, tak na trhu a také z bezvadného pochopení chování vašich potenciálních zákazníků. Proto na začátku děláme často průzkum konkurence, zmapování trhu, rozhovory s vámi, vašimi potenciálními, současnými i ztracenými zákazníky apod. Velmi často tyto poznatky z primárního i sekundárního průzkumu shrneme do SWOT analýzy.

Jakmile máme dostatek informací, můžeme se pustit do návrhů. Základem je společně s vámi stanovit měřitelné cíle, aby bylo po čase jasné, zda je navržená strategie úspěšná či je třeba ji nějak modifkovat.

Co zahrnuje marketingová strategie?

Základními prvky marketingové strategie z naší dílny bývají stanovení tržní pozice firmy či produktu/služby, návrh základního komunikačního sdělení a návrh marketingových nástrojů.

Tržní pozice firmy či produktu/služby stanoví, jak by podle nás firma či produkt měly být vnímány zákazníky. Tedy co chceme, aby si potenciální zákazníci o firmě nebo nějakém produktu mysleli. Dbáme na to, aby se firma či produkt dostatečně odlišily od konkurence.

Základní komunikační sdělení jim dokáže stručně a jasně říct hlavní přínosy firmy či produktu pro ně. Toto sdělení rozpracujeme na slogan i na podrobnější texty.

Výběr správných marketingových nástrojů

Marketingové nástroje vybíráme tak, aby byly co nejefektivnější pro konkrétní firmu, její obor, produkty a služby a zákazníky. Pro některé firmy je klíčový internetový marketing, pro jiné obsahový marketing a pro další třeba reklama v rádiu. Navrhneme tolik nástrojů, kolik je v situaci firmy možné a finančně únosné realizovat. Mimochodem, marketing nemusí být o stovkách tisíců vynaložených na reklamy v médiích apod. Marketing může být i úderný a přitom nízkonákladový.

Více o možnostech získávání zákazníků si přečtěte na našem webu.

Autor článku: Monika Kosturová

Další články

Smart Network
Členové Představení Slezské diakonie slovy PhDr. Mgr. Markéty Heroutové Představujeme Vám činnost Slezské diakonie, jejíž zástupkyně z Brna jsou členkami našeho podnikatelského klubu. Přečtěte si více o jejich pomoci dětem s hendicapem.
Detail článku
Smart Network
Členové Tomáš Suchomel prozradil svoje kroky ve VITOM Group i vize do budoucna Náš člen Tomáš Suchomel v článku prozradil, jak se vyvíjela firma Vitom Group, jaké pozice zastával a co plánuje do budoucna. Přečtěte si více!
Detail článku
Smart Network
Členové Seminář Socionika - Základy sebepoznání 18. srpna Jaká je naše přirozenost a místo na světě? Kdo jsme a kam směřujeme? Poznejte sami sebe na úvodním semináři socioniky - Základy sebepoznání?
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
www.smart-network.cz Smart Network
Facebook
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 026 07 450, DIČ: CZ 026 07 450
Smart Network Úhrada vstupneho na akce: 2700633772/2010
Smart Network Loosova 578/9, Brno, 638 00
Smart Network Provozovna: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)
Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb